Deși anul 2009 a fost un an de criză în care am asistat la falimentul unor companii precum Flyglobespan, My Air sau SkyEurope, piața low-cost a continuat să evolueze în Europa, companii precum Ryanair, easyJet , Vueling sau Wizz Air continuându-și extinderea.
Conform anna.aero, pe piața low-cost europeană în 2009 au rămas lideri cei de la Ryanair, care au transportat 65,3 milioane pasageri, cu 13,3% în creștere față de 2008 și cu 40% mai mult decât compania clasată pe locul secund, easyJet, care a transportat 46,1 milioane pasageri, cu 3,4% mai mult decât în 2008.
Poziția a treia a fost ocupată de Norwegian, cu un număr de 10,8 milioane pasageri transportați iar cea de-a patra de Aer Lingus cu 9,7 milioane pasageri.
Ultimele 3 poziții din acest top al greilor pe piața low-cost, adică 5, 6 și 7 au fost ocupate de Vueling care a înregistrat o creștere foarte mare după fuziunea cu cei de la Clickair, urmată apoi de Wizz Air cu 7,8 milioane pasageri, în creștere cu 33% și Germanwings cu 7.2 milioane pasageri transportați, un minus de 6% față de 2008.